top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תErez Peleg

מעבר לעסקים: כיצד אני מנסה לשנות את פני העולם דרך The DEI Code

עודכן: 19 בספט׳ 2023


מימין לשמאל: אביטל, נורית ואני מייסדים את The DEI Code
מימין לשמאל: אביטל, נורית ואני מייסדים את The DEI Code

במשך יותר מ-25 שנה הייתי חלק מעולם הטכנולוגיה והיזמות. בגיל 28, לפני מיליון שנה, יסדתי את אופיסופט, חברה שסיפקה פתרונות תוכנה מתקדמים בתחום התובנות העסקיות ואנליטיקה מתקדמת (היום קוראים לזהBig Data , Deep Learning ועוד מושגים עכשוויים) ונמכרה בהצלחה ל SQLink .


אף על פי שהעולם הזה מציע הזדמנויות רבות להצלחה וצמיחה, תמיד הרגשתי שיש משהו חסר. התרומה שלי לעולם לא הייתה מוחלטת, עד שנתקלתי באביטל ונורית וב The DEI Code .


התחייבותן של השתיים לשנות את הדרך שבה אנחנו חושבים על גיוון, שוויון, והכללה בעולם העסקים כבשה אותי. הן הביאו כלים, רצון והמון ניסון. לי היה מה להוסיף מניסיוני בניהול עסקים וטכנולוגיה. הגענו למסקנה שבעולם שסוע כזה, אחריותנו לספק לארגונים כלים איתם הם יכולים להיות חלק מהשינוי החיובי.


הגישה שלנו משלבת בין הבנה עסקית, מודלים תאורטיים ולתובנות מעשיות. אנו מאמינים שהקשר החברתי והתחושה של שייכות והשפעה הם חשובים מאוד בארגונים המצליחים של היום. לכן, עיקר הפוקוס שלנו הוא חיבור בין אסטרטגיות השוויון, הגיוון וההכלה (DEI) לאסטרטגיה העסקית של הארגון.


אנחנו יודעים שלימוד מעשי ודיאלוג פתוח הם המפתח לבניית אמון ולהבנה עמוקה של האתגרים והפתרונות בתחום DEI ולכן אנחנו משלבים התנסות ישירה בכלים, שיטות וטכניקות שניתן ליישם מיידית.


אני מאמין שככל שנכנסים יותר עמוק לעקרונות של גיוון והכלה, אנו רואים את ההשפעה לא רק בעסק אלא גם בחברה כולה. כך למשל, כמנטור ביוניסטרים, אני עוזר לקבוצת נערים ונערות מוכשרים מהפריפריה להבין את העולם העכשווי ולהקים סטארטאפים מוצלחים. השנה, הקבוצה שאני מתנדב בה אפילו זכתה בתחרות הארצית של מיזם השנה. הנושא שלנו היה:פתרון טכנולוגי שיעזור לילדים על הרצף האוטיסטי לתקשר עם הסביבה. אני חושב שזוהי דוגמא מעולה כיצד עקרונות של גיוון והכלה יכולים להניב פרי במעבר הטבעי בין העסק והקהילה.


חשוב לי להדגיש כי גיוון והכלה אינם רק עקרונות שחלים על ארגונים גדולים. גם בעסק קטן, אפילו של אדם בודד יש חשיבות לחשוב גיוון והכלה (או כמו שזה נקרא באנגלית DEI). גם בעסק פצפון, חשוב להתמודד עם לקוחות מרקעים שונים, להבין את הצרכים שלהם. התחשבות בנקודות המבט השונות יכולה להוסיף ערך רב לעסק שלך. זה לא רק ירחיב את קהל הלקוחות שלך אלא גם יעזור לך ליצור פתרונות או שירותים המדויקים יותר עבור הלקוחות שלך.


בעסקים קטנים, כל פעולה נעשית בסקאלה קטנה יותר אך ההשפעה שלה יכולה להיות גדולה. לעיתים, המילה "ארגון" יכולה להרגיש כאילו היא לא חלה עליך, אך זאת בדיוק הפואנטה. אתם בעצם הארגון. כך שכל שינוי שתבצע בגישה שלך תשפיע מיידית על העסק.

אני פועל כיום כמנטור עסקי, יועץ ומלווה מנהלים ואני כאן לעזור גם בנושא החשוב הזה, שהרבה פעמים, שלא בצדק, נמצא מחוץ לאור הזרקורים.






31 צפיות
bottom of page