top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תErez Peleg

א. אסטרטגית ניהול לקוח - מבוא

עודכן: 14 ביולי 2019


לעיתים קרובות נפלטת לי הערה צינית על הצעה של קוסם שמבטיח תמורת השארת הפרטים שלנו, או תמורת מספר שקלים, לקבל את שיטה מנצחת להבאת לקוחות איכותים, הכל בזכות פטנט ייחודי שרק הוא מכיר.

במרבית המקרים, הקוסם מסביר שפשוט מדובר במדיה החדשה שעושה את הבלתי יאומן, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתקדם לעידן המודרני.

אז זהו, שקוסמים ומכשפות יש רק באגדות, וגם שם לעיתים קרובות ברגע מסויים הם מסירים את המסכה ומתגלה ייצור מרושע עם פנים מעוותות וצחוק אכזרי.

איפה האמת? כמו תמיד איפשהו באמצע: מצד אחד, בדיוק כמו פעם, הלקוחות ממשיכים לחפש פתרונות לבעיות שלהם. כיום, בעידן השפע קורה אפילו שהלקוחות נתקלים בפתרון מעניין שמוצא חן בעיניהם ואז הם מחפשים עבורו את הבעיה (גם אם לא אצלם אולי כדאי לרכוש את זה כמתנה למישהו קרוב).

גם כיום, כמו פעם, הלקוחות ממשיכים לצפות למוצר (שרות) טוב, הם מצפים להוגנות וליחס אנושי.

בתמורה כל זה, הקשר וההזדהות שלהם עם הספק יגבר והם יהפכו להיות מליצי יושר נאמנים (Engagement) שלו (לדוגמא לקוח של אנדרואיד לא ירכוש איפון, או משתמש בנעלי ניו-באלנס ירגיש פגיעה אם יציעו לו נעליים של נייק).

אלא שכעת עידן המידע והרשתות החברתיות מנגישות את כל המידע באופן מלא ועדכני, ומאפשרות לכל אחד לשתף ולהפיץ כל מידע אמין יותר או פחות, כמעט באין מפריע, באופן מיידי, לקהלים בלתי מוגבלים.


עומס המידע יוצר מצב בו התודעה האנושית תתייחס רק למסרים מאוד מתומצתים וקיצוניים (לא קוראים מעל 60 תווים!).


לכן, כדי להצליח בעולם המודרני, חשוב מצד אחד דווקא להעמיק את היסודות של המבנה העסקי שלנו, כך שהמבנה לא יתמוטט מכל משב רוח חולף, אבל מנגד, חייבים להכיר ולהפנים את השינוי הדרמתי שמתרחש מסביבנו.


רק שילוב של אסטרטגיה מסודרת, הנשענת על ייסודות מוצקים, בשילוב הכלים שהעידן החדש מציב בפנינו, יאפשר לנו להתמודד בהצלחה, בכל אותם מכשפים, קוסמים ועושי נפלאות, להגיע ללקוחות "האמיתיים" ולתת להם מענה אמין, יעיל, מותאם לצרכיהם ולאורך זמן.


הדרך היעילה והאפקטיבית לבנות תכנית אסטרטגית לניהול לקוח, כחלק מאסטרטגיה עסקית כוללת, הינה סדנה אישית מסדורת, אבל, כדי להתאים את עצמי לעידן העכשוי, המתומצת, אני מפרסם רשימת פוסטים קצרים באתר שלי ובפייסבוק, להעברת המסר תחת #אסטרטגית_ניהול_לקוח , #אסטרטגיה_עסקית או #ארז_פלג_מנטור_עסקי .



97 צפיות
bottom of page